یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » آخرین جزئیات پیشرفت خط ۶ متروی تهران | بهره برداری از ۴ ایستگاه در خط ۶ تا پایان سال

آخرین جزئیات پیشرفت خط ۶ متروی تهران | بهره برداری از ۴ ایستگاه در خط ۶ تا پایان سال

کد خبر: 9131

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به مشخصات کلی خط ۶ مترو، آخرین اقدامات اجرایی برای بهره‌برداری از فاز ۳ این خط را تشریح کرد.

به گزارش همشهری، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت احداث خط ۶ متروی تهران گفت: خط ۶ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز می‌شود. با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت و محدوده اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر (عج)، هفتم تیر، امام حسین (ع) و شهدا در شرق تهران می‌رسد.

او ادامه داد: این خط سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود. همچنین مسیر توسعه جنوبی خط ۶ از دولت آباد آغاز و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید غیوری و میدان شهرری به محدوده شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌رسد و نهایتا در ایستگاه شهرری (در تقاطع با خط ۱ مترو) به پایان می‌رسد.

محمدخانی با اشاره به مشخصات کلی خط ۶ اظهار کرد: خط ۶ مترو شامل ۳۲ ایستگاه، ۴۲ کیلومتر مسیر، ۳۰ هواکش میان تونلی و ۳۱ خروجی اضطراری، ۷ ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط، دارای پایانه و پارکینگ دولت آباد و پارکینگ شبانه شمالی و جنوبی و ۳ پست برق HVS است.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به فازهای اجرایی خط ۶ مترو پایتخت افزود: فاز ۱ و ۲ به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است. فاز ۳ به طول ۹ کیلومتر با ۴ ایستگاه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد. فاز ۴ به طول ۵ کیلومتر با ۳ ایستگاه در برنامه نیمه اول سال ۱۴۰۲ قرار دارد. فاز ۵ به طول ۴/۶ کیلومتر با ۴ ایستگاه در حال ساخت است و فاز ۶ به طول ۴/۳ کیلومتر با ۱ ایستگاه در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.

او به برنامه اجرایی خط ۶ مترو تهران برای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بنا است تا تکمیل مسیر میانی برای سال ۱۴۰۱ انجام شود که در فاز ۳ قرار دارد و شامل ۹ کیلومتر با ۸۷ درصد میزان پیشرفت است.

محمدخانی اضافه کرد: ۴ ایستگاه شهدای هفت‌تیر با ۷۳ درصد پیشرفت، میدان ولیعصر (عج) با ۶۵ درصد پیشرفت، بوستان لاله با ۸۷ درصد پیشرفت و کارگر با ۸۹.۴ پیشرفت از دیگر مواردی است که در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته؛ همچنین پست جنوبی خط ۶ هم جز برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ با ۹۷.۵ درصد پیشرفت بوده است.

کد خبر 744915

منبع: hamshahrionline-744915

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید